reklama

Bratislavský zoznam bytov.

V súvislosti s kauzou prideľovania bytov v Starom Meste sa objavili zoznamy ľudí, ktorým boli pridelené byty. Keďže v roku 1994 bol pridelený byt aj mne, ocitol som sa v týchto zoznamoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Na úvod treba povedať, že to bolo v roku 1994, teda pred 16 rokmi a nebol to byt, ale garsónka o rozlohe cca 18m2. Pred 16 rokmi som bol politicky /spoločensky/a ekonomicky NIKTO, bol som len mladý človek, ktorý si riešil svoje bývanie. Tým netvrdím, že teraz som niekto, ale keďže kandidujem na primátora, som si vedomý, že sú ľudia, ktorí očakávajú bližšie vysvetlenie.

Ako to prebiehalo:

V budove, v ktorej mi bola pridelená garsónka, sme mali kancelárie. Nakoľko som človek vcelku spoločenský, postupne som zoznámil so všetkými nájomcami bytov v dome. Pani z najvyššieho poschodia mi povedala, že vedľa nej je už dlhé roky neobývaná malá garsónka. Keďže viem, že samé k Vám nič nepríde, išiel som sa spýtať na MÚ Staré Mesto, či by som nemohol požiadať o jeho pridelenie. Na úrade poriadne nevedeli, že táto garsónka existuje, nemali k nej kompletné doklady a najmä nemali , myslím, že sa to volalo passport. Pri obhliadke bolo zistené, že stav garsónky je, diplomaticky povedané, žalostný. Pracovník úradu mi povedal, aby som si podal žiadosť a poradil, že ak chcem zvýšiť šance na pridelenie, nech v nej uvediem , že si ju zrekonštrujem na vlastné náklady. Ďalší postup bude, že ju musia ponúknuť trom iným žiadateľom a ak tí odmietnu, tak sa budú zaoberať mojou žiadosťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opakujem, rozprávame o garsónke cca 18m2, v dezolátnom stave v budove Luxorky, kde šváby chodili v húfoch a dve poschodia pod garsónkou bol vyhlásený /ilegálny/ bordel. Myslím, že viacerí Bratislavčania vedeli, kam chodili dievčatá , ktoré stáli pred bývalým Priorom. Neviem, komu bola garzonka ponúkaná a prečo ju dotyční odmietli. Možno sa nikomu nechcelo investovať a stále si mysleli, že je socializmus a že budú volať na bytový podnik, aby to opravili. Naozaj neviem. Myslím, že cca po pol roku som dostal výmer na užívanie tej garsónky.

Dlho som sa ale z užívania netešil. Mestská časť Staré mesto predala celú budovu a tým sa začala naša dosť nešťastná anabáza. Už som o tom písal blog /link/ a rovnako som to spomínal pri vyhlasovaní mojej kandidatúry. O garsónku som prišiel. Od mesta som teda nikdy nič nekúpil a už vôbec nie za zvýhodnenú cenu. Z vysporiadania, ktoré som dostal po dlhoročnom súdnom spore od nového majiteľa by som si teraz kúpil takú lepšiu garáž.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokiaľ toto vysvetlenie postačuje, som rád. Pokiaľ nie, je mi ľúto. Viem, že riskujem ostré príspevky ak poviem, že ak toto vysvetlenie nestačí, ste asi mierne paranoidní alebo čo je horšie, už sme asi v rovine triedneho boja a proletárskej zatrpknutosti.

V tých zoznamoch sú zaujímavé mená, ale aj mnohé zaujímavé tam nie sú. Zdá sa, že niektorí boli o niečo chytrejší a byty boli pridelené menej známemu menu a až následne sa realizoval prevod na skutočného majiteľa. Viem, o čom hovorím a myslím, že nielen ja, ale i mnohí iní Bratislavčania by vedeli povedať, akí zaujímaví susedia im po revolúcii pribudli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Denník SME zverejnil, že tieto mená sú aktuálne spoločensky zaujímavé:

J.Fígeľ, I.Mikloš, L.Žitňanská, P.Weiss, A.Petrek, M.Zemková, syn P.Čiernika, miestny poslanec S.Sovčík, M.Lasica, P.Lipa, A.Hlina, organizátor korunovačných slávností M.Vetrík. A majú pravdu.

Moje stanovisko ste práve dočítali. Môj názor na ďalšie mená prikladám.

Minister dopravy J.Fígeľ zareagoval, že byt vráti./?????/

Vrcholoví politici /Mikloš, Žitňanská/ a aj Weiss poskytli celkom logické vysvetlenie. A v prípade, že sa nebudeme zaťažovať proletárskym nánosom, tak je to v zásade v poriadku.

U volených mestských zástupcov /Petrek, Zemková/, u syna voleného zástupcu /syn pána Čiernika/ a u miestneho poslanca S. Sovčíka bude treba poriadnu dávku odhodlania a namiesto žalúdku trojku plech pokúsiť sa presvedčiť Bratislavčanov, že pridelenie bytu bolo v poriadku. Špecialne vyjadrenie S.Šovčíka je až bolestne cynické .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

U pána P.Lipu neviem posúdiť, no nepredpokladám, že kvôli jeho bytu sa bude bratislavská verejnosť trhať zo sna. M.Vetrík - predpokladám, že sa dozvieme. M.Vašáryová by určite mala, keďže kandiduje, dať stanovisko, prečo Mestská časť Staré Mesto rozhodla poskytnúť byt práve jej rodine. Netvrdím, že neexistuje racionálny dôvod, prečo im, a nie iným žiadateľom. Z tlače je dostupné zatiaľ vysvetlenie, že byt bol vymenený za byt v Karlovke. Ak sa dobre pamätám, výmeny sa robili medzi občanmi a s ich súhlasom. V prípade, že sa zamieňal byt, ktorý bol prázdny, opustený na Dostojevského rade, kto potom vlastne zamieňal? Ak zamieňala samotná mestská časť Staré Mesto, znamená to, že Staré Mesto malo/má prázdny nájomný byt v Karlovke? Ak áno, predpokladám, zaujíma viacerých, ako dopadol tento byt.

Obrázok blogu

Mala by sa k tomu vyjadriť aj preto, že jej prebiehajúca masívna kampaň nesúca sa v hesle „Slušné mesto" by to k tej dokonalosti potrebovala. Spoločný billboard M.Vašáryovej a Svena Sovčíka v prípade, že sa to nevysvetlí, môže nabrať zaujímavé ľudové dovysvetlenie. Dvaja ľudia zo zoznamu M.Vašáryová a Sven Sovčík by sa tak stali takou bratislavskou bytovou dvojkou alebo spojkou.

Alojz Hlina

Alojz Hlina

Bloger 
  • Počet článkov:  522
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Alojz Hlina - nezávislý poslanec NR SR, občan Slovenska, občan mesta Bratislava, oravský bača. www.alojzhlina.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu