Ako krčmári obrali fanúšikov

Autor: Alojz Hlina | 20.5.2011 o 10:13 | (upravené 20.5.2011 o 16:26) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1646x

Článok s týmto titulkom sa objavil v mienkotvornom denníku Sme. Čakali by ste? Nečakali by ste?Titulok hodný absolútneho bulváru. V článku sa spomína správa ŠOI o zistených nedostatkoch počas kontroly v reštauračných zariadeniach.

Redaktorka mienkotvorných novín by asi napísala nadpis: Kontrola ŠOI zistila nedostatky, alebo akčnejšie: Počas šampionátu boli v krčmách zistené nedostatky.

Alebo nejako inak. Ja neviem, ja mám poľnohospodársku a ani tú som nedoštudoval.Absolútny bulvár by napísal titulok takýto: Ako krčmári obrali fanúšikov ... .

A ako ich teda obrali? Ako exemplárny príklad obratia sa spomína menovite Slovak pub. Keďže o ňom niečo viem, dovoľte, aby som uviedol. Slovak pub obabral zákazníkov o dva a päť mililitrov hruškovice. Vie si niekto predstaviť, koľko je dva mililitre ? Kvapka, čo ostane v pohári, keď prelievate do odmerky? Čo na tom, že Slovak pub je jeden z mála podnikov, ktorý nalieva 0,5d l a nie ako 95% podnikov v Bratislave 0,4dl. A to ešte často krát za nižšiu cenu.
Zistený rozdiel dva mililitre z Ikea pohára /ktorých mimochodom kupujeme mesačne stovky, lebo miznú vo vreckách študentov/ bol zistením kontroly a asi aj podkladom pre bombastický článok.  
Zisťovať rozdiely na úrovni na úrovni dvoch mililitrov mi príde skôr reálne v laboratórnych podmienkach ako v prostredí krčmy. Ale dobre, akceptujeme zistený rozdiel dvoch a piatich mililitrov a je nám tu ľúto. Hierarchia je v podniku taká, že zodpovedný je vedúci strediska a zodpovedný za bar je barman. 
Urobil chybu, ale určite nechcel obrať turistov. Určite.
Pokutu však bude platiť firma. Koľko? Akú veľkú?
Už dlhšie rozmýšľam, že napíšem „pojednávanie" o spotrebiteľskom proletariáte. Ľudia potrebujú mať nepriateľa, komunisti to vedeli preto dali ľudu Imperialistov, buržoáziu a naučili ľud nenávidieť.
Komunizmus skončil, ľud nemá koho nenávidieť a tak sa nám tu formujú šíky spotrebiteľského proletariátu, ktorým sa predhodia ľahké obete: krčmári, hoteliéri. Však čo, aj tak sú to všetko lumpi. 
Spotrebiteľskému proletariátu sa to páči, lebo tých veľkých sa boja a týchto malých môžu vidieť ako je ľahké urobiť im problém. A aký je to pre niekoho slastný pocit. 
V súvislosti so šampionátom ma prekvapuje sadomasochizmus našej krajiny. Najskôr sme sami pustili do sveta správu, ako sa tu chystáme zbohatnúť na turistoch a aký sme nenažraní. Keď však turisti prišli, skoro spadli na zadok, že aká zasnúbená zem. Veď tam pivo stojí aj 1 euro a priemerná cena je 1,4 eura. 
Po šampionáte zase príde bombastický článok ako sme obrali turistov. V prípade Slovak pubu o dva a päť mililitrov hruškovice. 
No čo už, prežijeme. Horšie sme prežili. 
Ospravedlňujem sa, ale keďže neočakávam, že prípadná diskusia by bola plodná, zaujímavá a zaobišla by sa bez príspevkov rôznych členov „FUN klubu" tak ju pre tento článok neotvorím. 
Som prístupný racionálnej diskusii na Facebooku. 
V prípade, že toto zdôvodnenie adminovi stačiť nebude, a článok bude presunutý do osobných, tak znova len môžem konštatovať. No čo už....
Ak by sa článok nevolal tak lacno bulvárne, vôbec by som nereagoval. O zistených nedostatkoch by si urobil názor sám čitateľ.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Real Madrid v šlágri remizoval s Barcelonou, gól strelil v úplnom závere

Otvárací gól strelil Luis Suárez, vyrovnal obranca Sergio Ramos.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.

SVET

Ako Trump za pár dní nahneval dve jadrové mocnosti

Trump sa pustil do telefonátov so svetovými lídrami.


Už ste čítali?