reklama

Ako krčmári obrali fanúšikov

Článok s týmto titulkom sa objavil v mienkotvornom denníku Sme. Čakali by ste? Nečakali by ste?Titulok hodný absolútneho bulváru. V článku sa spomína správa ŠOI o zistených nedostatkoch počas kontroly v reštauračných zariadeniach.

Písmo: A- | A+

Redaktorka mienkotvorných novín by asi napísala nadpis: Kontrola ŠOI zistila nedostatky, alebo akčnejšie: Počas šampionátu boli v krčmách zistené nedostatky.

Alebo nejako inak. Ja neviem, ja mám poľnohospodársku a ani tú som nedoštudoval.Absolútny bulvár by napísal titulok takýto: Ako krčmári obrali fanúšikov ... .

A ako ich teda obrali? Ako exemplárny príklad obratia sa spomína menovite Slovak pub. Keďže o ňom niečo viem, dovoľte, aby som uviedol. Slovak pub obabral zákazníkov o dva a päť mililitrov hruškovice. Vie si niekto predstaviť, koľko je dva mililitre ? Kvapka, čo ostane v pohári, keď prelievate do odmerky? Čo na tom, že Slovak pub je jeden z mála podnikov, ktorý nalieva 0,5d l a nie ako 95% podnikov v Bratislave 0,4dl. A to ešte často krát za nižšiu cenu.
Zistený rozdiel dva mililitre z Ikea pohára /ktorých mimochodom kupujeme mesačne stovky, lebo miznú vo vreckách študentov/ bol zistením kontroly a asi aj podkladom pre bombastický článok. 
Zisťovať rozdiely na úrovni na úrovni dvoch mililitrov mi príde skôr reálne v laboratórnych podmienkach ako v prostredí krčmy. Ale dobre, akceptujeme zistený rozdiel dvoch a piatich mililitrov a je nám tu ľúto. Hierarchia je v podniku taká, že zodpovedný je vedúci strediska a zodpovedný za bar je barman. 
Urobil chybu, ale určite nechcel obrať turistov. Určite.
Pokutu však bude platiť firma. Koľko? Akú veľkú?
Už dlhšie rozmýšľam, že napíšem „pojednávanie" o spotrebiteľskom proletariáte. Ľudia potrebujú mať nepriateľa, komunisti to vedeli preto dali ľudu Imperialistov, buržoáziu a naučili ľud nenávidieť.
Komunizmus skončil, ľud nemá koho nenávidieť a tak sa nám tu formujú šíky spotrebiteľského proletariátu, ktorým sa predhodia ľahké obete: krčmári, hoteliéri. Však čo, aj tak sú to všetko lumpi. 
Spotrebiteľskému proletariátu sa to páči, lebo tých veľkých sa boja a týchto malých môžu vidieť ako je ľahké urobiť im problém. A aký je to pre niekoho slastný pocit. 
V súvislosti so šampionátom ma prekvapuje sadomasochizmus našej krajiny. Najskôr sme sami pustili do sveta správu, ako sa tu chystáme zbohatnúť na turistoch a aký sme nenažraní. Keď však turisti prišli, skoro spadli na zadok, že aká zasnúbená zem. Veď tam pivo stojí aj 1 euro a priemerná cena je 1,4 eura. 
Po šampionáte zase príde bombastický článok ako sme obrali turistov. V prípade Slovak pubu o dva a päť mililitrov hruškovice. 
No čo už, prežijeme. Horšie sme prežili. 
Ospravedlňujem sa, ale keďže neočakávam, že prípadná diskusia by bola plodná, zaujímavá a zaobišla by sa bez príspevkov rôznych členov „FUN klubu" tak ju pre tento článok neotvorím. 
Som prístupný racionálnej diskusii na Facebooku. 
V prípade, že toto zdôvodnenie adminovi stačiť nebude, a článok bude presunutý do osobných, tak znova len môžem konštatovať. No čo už....
Ak by sa článok nevolal tak lacno bulvárne, vôbec by som nereagoval. O zistených nedostatkoch by si urobil názor sám čitateľ.

Alojz Hlina

Alojz Hlina

Bloger 
  • Počet článkov:  522
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Alojz Hlina - nezávislý poslanec NR SR, občan Slovenska, občan mesta Bratislava, oravský bača. www.alojzhlina.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu