Smrtonosná diaľničná konštanta

Autor: Alojz Hlina | 6.11.2012 o 8:03 | Karma článku: 19,03 | Prečítané:  2411x

Po nešťastí v Kurimanoch môžeme ustanoviť smrtonosnú diaľničnú konštantu. Diaľničná konštanta tu bola už dlho, ale po tomto nešťastí ju môžeme doplniť o prívlastok smrtonosná. Čo znamená? Smrtonosná diaľničná konštanta znamená, že je úplne jedno, za koľko bol ten ktorý diaľničný úsek vysúťažený, robotníci pracujúci priamo na stavbe dostanú aj tak rovnako.  

Robotníci na stavbe dostanú /ak dostanú/ stále rovnako a je úplne jedno, kto je ministrom a je úplne jedno, koľko štát za stavbu zaplatí.

Minister dopravy sa zjavil po tajomnej dovolenke a asi kvôli časovému posunu rozvinul absurdné predstavy. Dá sa dôvodne predpokladať, že ak by aj cena za stavbu bola taká vysoká ako pôvodne predpokladalo ministerstvo pod vedením SMER-u, to znamená, o cca 35 miliónov eur vyššia, robotníci by dostali mzdu úplne rovnakú ako teraz a aj podpery by boli tiež tie isté.

Ak teraz minister tvrdí, že nízka cena sa, pravdepodobne, odzrkadlila v použitých podperách, tak potom za ten rozdiel v cene celej stavby, by tie iné podpery museli byť z titánu. Lebo ak sa aj preukáže, že podpery boli nedostatočné, tak cena podpier s ich montážou je z pohľadu celkovej ceny za dielo absolútne mizivá.

Tých chlapov na stavbe nezabila nízka cena stavby. Tých chlapov zabila chamtivosť.

Ak chlapi na stavbe dostanú rovnakú odmenu, či je stavba o miliardu drahšia alebo nie, tak kde sa „stratia" tie peniaze?

Váhostav neváha, stavia. To bolo heslo popri diaľniciach. Zdá sa, že Váhostav síce neváha, ale nestavia. Váhostav iba vyhráva. Je zaujímavé, ako postupne zisťujeme, že kto vlastne ten most staval. Aby sme sa nakoniec nedozvedeli, že ho staval Jano Pracovitý z Horných Oblbovian. A keďže je mentálne zaostalý a bezdomovec, tak nebude komu poslať pokutu.

Ako je možné, že tam bolo toľko firiem v rade za sebou?

Tých chlapov na stavbe zabila chamtivosť. Lebo kým oni betónovali most, aby uživili svoje rodiny za nejakých 5-6 EUR/hodinu, tak iní si delili peniaze. Síce o miliardu menej, ako predpokladali, ale delili.

Ak by most staval Váhostav a nie x-tá firma v poradí, tak by možno skutočne ostalo na jednu-dve podpery navyše.

Minister rozvinul absurdnú a cynickú politickú predstavu, že nešťastie sa mohlo stať aj kvôli tomu, že cena bola nízka. Ak by som bol rovnako cynický, tak poviem, že toto veľké nešťastie poslúži niekomu na to, aby diaľničné projekty mohli byť znova enormne predražené a tí nešťastníci, ktorí tam zahynuli, ešte niekomu poslúžia aj na to, aby tomu zdraženiu ľudia tlieskali.

 

Na záver to pre istotu zhrniem, aby nedošlo k nepochopeniu: v cene za celú zákazku bolo určite dosť prostriedkov na to, aby vyšla jedna alebo dve podpery navyše resp. aby bol na stavbe použitý úplne iný systém podpier/ak bol potrebný/. Avšak zaužívaný systém výstavby diaľnic, že cez x firiem sa prelievajú peniaze a na konci z toho „biedaka" v montérkach treba vytrieskať čo najviac, spôsobil to nešťastie.

Chamtivosť bola na vine.

Vyzývam Ministra dopravy pána Počiatka, aby zverejnil údaj, aký je podiel ceny manuálnej práce /koľko dostanú robotníci v montérkach/ z celkovej sumy na vybraných veľkých stavbách v jeho rezorte.  Myslím, že z tohto údaju budeme prekvapení.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Real Madrid v šlágri remizoval s Barcelonou, gól strelil v úplnom závere

Otvárací gól strelil Luis Suárez, vyrovnal obranca Sergio Ramos.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.

SVET

Ako Trump za pár dní nahneval dve jadrové mocnosti

Trump sa pustil do telefonátov so svetovými lídrami.


Už ste čítali?