reklama

„Gentlemeni“ v budove EÚ.

Lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť. Veľa som počul o Bruseli v súvislosti s Európskou úniou a najnovšie aj s kobercom. Rozhodol som sa teda priamo pozrieť do Bruselu na EU quartier a na koberec. Moje dojmy?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Brusel je krásne mesto. Aj nenásytné kobylky typu Ďurkovského equipé by potrebovali viac ako dekádu na to, aby ho vyprázdnili. Mňa zaujal napríklad tento amplión na plote kráľovského paláca.

Obrázok blogu

Veľmi milé. Predstavujem si, ako kráľ cezeň ohlasuje nejakú správu. Od paláca ku hlavnému námestiu to je odhadom 800 metrov. Na tomto úseku sú celkovo tri veľké jazdecké sochy. Zaujímavé. U nás je len jedna a koľko cirkusu okolo. Ktovie, ako to prebiehalo v Bruseli?

V Bruseli si musíte dať mušle u Leona, wafle a večer sa prejsť po námestí. Ináč neviete, čo je to Brusel. To bola tá príjemnejšia časť mojej návštevy v Bruseli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Menej príjemné je to, že niektorí pracovníci ochrany budov Európskej únie sú hrubí a grobianski. Možno, keby strážili nejaké trhovisko na predmestí alebo nočný lokál v pochybnej štvrti, no chrániť tieto budovy a pri konverzácii so ženou používať slová, ktoré sú vulgárnym pomenovaním mužského pohlavného údu, mi príde nedôstojné.

Ešte, že moje štúdium francúzštiny skončilo skôr , ako sme prešli k nadávkam. Je dosť možné, že keby som vtedy vedel, ako sa rozpráva s mojou manželkou, asi by to prebehlo ešte dramatickejšie. Na niektoré veci som vskutku citlivý /pre vysvetlenie: moja manželka s nimi komunikovala francúzsky, ja anglicky/. Následne to, že Vám zoberú fotoaparát, vymažú z neho fotografie a vyhrážajú sa Vám, že keď im ešte nedáte aj kameru, tak pôjdete do basy, tam Vás vyzlečú a pod. , je nadpráca, ktorú urobili. A myslím, že na to nemali oprávnenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete, keby to bol Turkmenistan alebo iná „demokratická" krajina, tak si poviete, načo som tam liezol. Ale ja som mal na letenke napísané Brusel a to je v Európe. V budove, v ktorej sa to udialo viala európska vlajka .

Preto som napísal na naše ZAMINI /Ministerstvo zahraničných vecí /, aby zistili, kde sme to vlastne boli.

/list na MZV/http://www.alojzhlina.sk/cms/index.php/component/content/article/69-list-na-mzv

Ďalší príbeh je belgická polícia. Môžem povedať, že v živote som toho už zažil dosť, ale to, ako na mňa vrieskali na polícii, bude patriť k tým emočne silnejším zážitkom v mojom živote. Fotografie z fotoaparátu mi vymazali. No SD kartu z kamery som uchránil, i keď sme kvôli tomu zažili neľahké chvíle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by ju dostali ochrankári alebo polícia, tak by z nej vymazali zábery, na ktorých je vidno môj názor na „staré mapy v novej Európe". A to by mi bolo ľúto. A keďže google je večný a nesmrteľný, tak zábery z toho, ako som bol v Bruseli , sú uchované vo virtuálnom svete, i keď niekto mal obrovskú snahu ich vymazať.

Niečo sa dá vymazať, niečo nie.

Link na video najdete dole pod článkom.

Alojz Hlina

Alojz Hlina

Bloger 
  • Počet článkov:  522
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Alojz Hlina - nezávislý poslanec NR SR, občan Slovenska, občan mesta Bratislava, oravský bača. www.alojzhlina.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu