reklama

Parlamentný výbor sa bojí generála ŠTB

Včera /23.7.2012/ prebiehalo na parlamentnom výbore pre ľudské práva a národnostné menšiny  vypočutie kandidátov  za členov do správnej  rady ÚPN. Mohol som zvoliť aj lepšiu relaxáciu  po náročnom predchádzajúcom týždni, ale nedalo mi,  aby som sa tam nešiel pozrieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Som človek, ktorý sa vie tešiť aj z mála. Keďže na minulej schôdzi neprešlo, aby sa kandidáti predstavili v pléne parlamentu ocenil som, že vypočutie bude aspoň na výbore.

Celým verejným vypočutím sa v miestnosti výboru vznášal taký „opar komunizmu". Asi to bolo spôsobené tým, čo má ÚPN vo svojom „referáte". Najskôr nás pani podpredsedníčka parlamentu J. Laššáková poučila, že tak či onak, majú väčšinu. A ešte nás upozornila, že keďže sú tu média, mali by sme sa kandidátov pýtať korektne. Ono zase na druhej strane je to určitý progres, vzhľadom na „opar komunizmu" čo tam bol, by mohla kľudne povedať, že sa nemáme pýtať vôbec...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo ma však dorazilo bolo to, že som po 23 rokoch od revolúcie zistil, že parlamentný výbor v zastúpení starej poslaneckej gardy sa stále bojí generála ŠTB.

Položil som kandidátom do správnej rady ÚPN v zásade nevinnú otázku. A to síce, či sa budú venovať pôsobeniu bývalého šéfa ŠTB generála A. Lorenza. A v prípade, že zistia okolnosti, ktoré by boli relevantné na podanie na generálnu prokuratúru na jeho osobu, tak aj urobia. 

Skôr, ako stihli odpovedať, predseda výboru p. R. Chmel dal hlasovať o ukončení verejného vypočutia. Návrh ukončiť vypočutie samozrejme prešiel. Odpovede som sa nedočkal. Hlasovala „stará garda". Našťastie ročníky, ktoré sa už nemusia báť generála ŠTB, medzi nimi neboli. P. Pollák, ročník 1973, sa držal. A poslankyňa L. Nicholsonova (ešte mladšia ako Pollák) bola proti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naozaj som netušil, že poslanci, parlamentný výbor a parlament sa bojí bývalého generála ŠTB!

Žijem v čudnej krajine!

Predseda výboru pre ľudské práva a národnostné menšiny, ktorý bol aj podpredsedom vlády pre ľudské práva a národnostné menšiny, opakujem „ľudské práva", nedovolí odpovedať na otázku, ktorá sa týka šéfa organizácie, ktorá mučila a zabíjala ľudí v našej krajine.

Naozaj žijem v čudnej krajine!

Ak sa voľba kandidátov, ktorí mi neodpovedali na otázku týkajúcu sa generála ŠTB, dostane do pléna, budem protestovať. Nezmierim sa s tým.

 Žijem síce v čudnej krajine, ale to ešte neznamená, že sa s tým zmierim a budem akceptovať takéto absurdity!

Alojz Hlina

Alojz Hlina

Bloger 
  • Počet článkov:  522
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Alojz Hlina - nezávislý poslanec NR SR, občan Slovenska, občan mesta Bratislava, oravský bača. www.alojzhlina.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu